Arbres per vida

Deviantart

by ~AmeliePom



L'arbre vell


En la ciutat hi ha una plaça

i en la plaça un arbre vell.

En l'arbre hi ha la tristesa

de saber que és el darrer.

Abans n'hi havia molts d'altres,

ara tan sols queda ell

com un record que s'apaga

entre el ferro i el ciment.

Diuen que volen tallar-lo,

que molesta, que el seu verd

trenca l'estètica pura

dels edificis que té

voltant-lo, voltors altíssims

a punt de menjar-se el cel.

Que al lloc que ocupa podrien

aparcar vint cotxes més.

Que és la casa on s'arreceren

centenars de bruts ocells

que ningú recordaria

si no fos perquè viu ell...

En la ciutat – algú conta –

hi havia fa molt de temps

un arbre gran i molt trist

que se sabia el darrer

i plorava fulles grogues

en la tardor, i a l'hivern

es despullava i cantava

estranyes cançons al vent.

Quan venia primavera

despertava les arrels,

oblidava un poc la pena

i obria el somriure verd

que en estiu era rialla

que et feia sentir-te bé

quan, fugint del sol, entraves

en el cercle tou i fresc

del seu regne que assetjaven

cotxes, finques, fum, diners.

Quan el tallaren plovia.

Ja no he vist ploure mai més.


Marc Granell inclós a L'illa amb llunes

2 comentaris:

Andrea Kruithof ha dit...

Aiii no sé com t'ho has fet per trobar el meu poema favorit de tots els temps sense saber-ho! me l'he sabut durant tant de temps... quins records més dolços m'has portat des del desconeixement!
un besot dolça
;)

Ariadna Garrido ha dit...

Doncs no sabia que era el teu favorit! :)

Jo l'he posat simplement perquè l'havia llegit abans, feia moltíssim temps i amb les darreres lectures, l'havia redescobert. Abans no sabia de qui era ni res... per aquella època jo era molt jove xD

Quan el llig em recorda a aquell llibre de text de valencià, l'olor de llapis i l'escola, records bonics :D

M'alegre que coincidim en que és un gran poema :)

Publica un comentari a l'entrada